Self.

My photo
她过着矛盾的生活,正朝着自己想成为的女孩的方向努力前进。
最大的梦想是足踏爱琴海和环游世界,并且在风景如童话故事般的郊外拥有一间有阳台、花园与阁楼的小屋。

Sunday, November 14, 2010

Track #10

Michelle Branch:Goodbye To You



曾经我也带给你快乐,曾经你也带给我幸福。
曾经我也让你焦灼和无奈,曾经你也让我等待和期盼。
也曾经我们都忘了自己,体会那心跳的感觉和缠绵的爱。

只是有一段感情再也不可能继续,有一个人再也不能相依偎,
有一个声音再也不能经常的在耳边响起,有一双手再也握不住那手心的温度与舒适。

变质了的感情,再怎么留念从前种种你的美好,都是对自己的一种惩罚。
于是我带着伤痕累累的心,转身,离开。





两年前时听到这首歌,就无可救药地爱上了,
她甜而不腻、带有强烈个人风格的声音。

(p/s:我有把握,小雨点你也会喜欢她。呵呵。)




在美国Arizona州长大的Michelle Branch,出生于1983年7月2日,自小便自学吉他和钢琴。在Michelle Branch的14岁生日宴会上,她得到了自己梦寐以求的礼物---自己平生的第一把吉他。此后,Michelle Branch仿佛就和音乐结下了不解的缘分。在一次纽约的演出结束后的后台,Michelle Branch意外见到了歌坛大姐大Madonna,Michelle Branch得知自己早已得到Madonna的赏识。最终Madonna将Michelle Branch这位年轻的才女签到了自己的Maverick唱片公司。




Michelle Branch - Goodbye To You





Of all the things I've believed in
I just want to get it over with
Tears form behind my eyes
But I do not cry
Counting the days that pass me by

I've been searching deep down in my soul
Words that I'm hearing are starting to get old
It feels like I'm starting all over again
The last three years were just pretend
And I said,

[Chorus:]
Goodbye to you
Goodbye to everything I thought I knew
You were the one I loved
The one thing that I tried to hold on to
The one thing that I tried to hold on to

I still get lost in your eyes
And it seems that I can't live a day without you
Closing my eyes and you chase my thoughts away
To a place where I am blinded by the light
But it's not right

[Chorus]

And it hurts to want everything and nothing at the same time
I want what's yours and I want what's mine
I want you
But I'm not giving in this time

[Chorus x2]

And when the stars fall
I will lie awake
You're my shooting star

2 comments:

  1. 嗯嗯嗯嗯,我喜欢 ♥

    (我也不是在敷衍你啊 xD)


    起初听时,没有多大的感觉,但到了 chorus 的时候,啊啊啊啊啊后悔。


    哈哈,现在你可知道我喜欢哪一类的嗓子了啦,我们算是扯平了 -____-

    ReplyDelete
  2. 【小雨点】

    嘿嘿。多听几次你就会喜欢上整首歌的啦 <3

    原来你喜欢的真的是这种嗓子啊,像糖果般甜甜绵密的女声,我也喜欢 ^^

    ReplyDelete

认真地阅读,
诚心地回复。

谢谢你的时间,
谢谢你的脚印,我会回访的 =))