Self.

My photo
她过着矛盾的生活,正朝着自己想成为的女孩的方向努力前进。
最大的梦想是足踏爱琴海和环游世界,并且在风景如童话故事般的郊外拥有一间有阳台、花园与阁楼的小屋。

Friday, December 30, 2011

Food Craving!!!

其实在外面很多素食我都不喜欢吃,因为那些食物是用很多油来炒炸出来的,但如果我连这点都计较,我真的没有什么可吃的了。说是茹素吧,其实我向往的是素生机饮食,现在那些没有过度加工调味,五颜六色的,看起来非常赏心悦目的蔬果搭配在一起会比肉类更能刺激我的食欲。刚开始吃素时,看着杂志报纸或网上看起来很好吃的肉食,有时真的让我有想放弃吃素的冲动。但不知从何起,现在的我不会了,尤其在看了《天与地》之后,我真的不觉得吃一具正在腐烂中的尸体有什么吸引人的 囧

最近从别处发现了两家很不错、颇有声誉的生机饮食餐厅,看得我心痒痒嘴巴更痒,很想去尝试啊!!! 无奈路途遥远,除非有特别理由,爸爸是不会特地花两个小时的时间来回只为了一尝美食。所以现在,我把它们记录下来,等我从国民服务服役回来,等 SPM 成绩公布了,我一定要叫爸爸带我来这里。:)

  • Greenlicious @ Boulevard 10

七彩擂茶

Organic Pesto

Salad

source: here




  • Chef Low @ Boulevard 10

Veggie Kebab

Mushroom Baked Rice

Veggie Foccacia

Kam Heong Fried Rice

Potato Salad

Seaweed Roll

source: here

4 comments:

  1. Chef Low at Boulevard 10 is really nice :D The food is not the typical vegetarian food. You'll love it :D

    ReplyDelete
  2. 【Miss Soo】
    So you had been there before!! *JEALOUS!* Btw, this was the first time ever that you dropped a comment in my blog. Felt kinda shiok XD

    ReplyDelete
  3. I always very paiseh to comment LOL >< Imma loyal reader of your blog HEE :D

    ReplyDelete
  4. 【Miss Soo】
    i see. u will get rid of the paisehness once u have had left comments here frequent enough! xD. and also, thank you weih *myturntobepaisehnow*

    ReplyDelete

认真地阅读,
诚心地回复。

谢谢你的时间,
谢谢你的脚印,我会回访的 =))